|
|
|
|
|
III Sesja Historyczna Gliwickich Metamorfoz 2007 upłynęła pod znakiem
sztuki i to przez duże „S”, gdyż tematem przewodnim było „Życie artystyczne Gliwic”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Całość została zaplanowana na dzień 18 kwietnia 2007 roku, a gościny udzielił nam tym razem Gliwicki Teatr Muzyczny, który dzięki przychylności Dyrektora Pawła Gabary wynajął Metamorfozom na ten jeden wieczór
Ruiny Teatru Victoria
(zobacz reportaż), a pomysłodawczynią tegorocznej sesji była jak zwykle
Małgorzata Malanowicz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przygotowania trwały kilka tygodni, ale największy nawał prac wystąpił w dniu poprzedzającym „godzinę zero”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Realizacja projektu oparła się na prostym szablonie polegającym na przeplataniu wykładów występami artystycznymi uzdolnionych gliwiczan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hasło przewodnie Sesji – „Życie artystyczne Gliwic” – wymogło na nas znalezienie i zaangażowanie w roli prelegentów osób znających doskonale ten temat. A byli to kolejno:
|
|
|
|
|
|
|
–
Jacek Schmidt,
który opowiedział zebranym o życiu artystycznym Gliwic przedwojennych.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
–
Paweł Gabara
– barwnie opisał i pokazał na ekranie współczesne osiągnięcia artystów
gliwickich a także nakreślił przed zgromadzonymi plany i zamierzenia
dotyczące "Ruin" - czyli w największym skrócie: konserwacja istniejącej
formy i wyposażenie teatru w nowoczesne urządzenia, (jak np ruchome podia
dla uzyskania wymienności sceny i widowni oraz scena obrotowa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
–
Jerzy Gorzelik
– zaprezentował w swoim pokazie gliwickie pomniki i rzeźby. Te, które były,
i te, które można jeszcze zobaczyć w naszym mieście. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
–
Agnieszka Woźniakowska
– przybliżyła zebranym osiągnięcia artystyczne dawnej Huty Gliwickiej i
artystów tam działających.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|